Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012

Περπατήστε, κάνει θαύματα

Γιατροί και γυμναστές συμβουλεύουν τους πάντες να περπατούν, όμως στην πραγματικότητα λίγοι είναι αυτοί που το κάνουν. Παρακάτω θα ανακαλύψετε γιατί πρέπει να περπατάει κανείς και ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να έχει το δυναμικό περπάτημα στην υγεία ενός ανθρώπου. Τι είναι το δυναμικό περπάτημα;
 Ως τέτοιο περιγράφεται το γρήγορο και αθλητικό βάδισμα, κατά το οποίο και τα δύο πόδια έχουν επαφή με το έδαφος (σε αντίθεση με το τρέξιμο, κατά το οποίο το ένα πόδι βρίσκεται στον αέρα), καθώς και οι διάφορες παραλλαγές του, όπως το περπάτημα Nordic που γίνεται με μπαστούνια και είναι δημοφιλές σε ολόκληρο τον κόσμο.
Γιατί το περπάτημα είναι τόσο καλό για την υγεία;

Κυριακή, 29 Απριλίου 2012

Σόδα η θαυματουργή

Τα τελευταία αναδεικνύονται όλο και περισσότερο οι πολλαπλές αρετές της μαγειρικής σόδας. Αξίζει λοιπόν μία αναφορά σε αυτή την απλή αλλά θαυματουργή ουσία.

Με την ονομασία σόδα χαρακτηρίζονται δύο ενώσεις του νατρίου:

α)Το διττανθρακικό νάτριο NaHCO3 που είναι η μαγειρική σόδα ή σόδα φαγητού ή αρτοποιίας, σε μορφή λευκής σκόνης και
β) Ανθρακικό νάτριο-Carbonate Soda, ή σόδα της πλύσεως, με λευκή κρυσταλλική μορφή.

Εδώ αναφερόμαστε στη μαγειρική σόδα της οποίας οι ονομασίες μαρτυρούν ότι στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε κυρίως στη μαγειρική και ζαχαροπλαστική ως διογκωτική ουσία «baking soda, baking powder», αλλά και ως χωνευτικό.

Σάββατο, 28 Απριλίου 2012

Υπάρχουν θετικές θερμίδες

Συνήθως, όταν αναφερόμαστε στις θερμίδες που παίρνουμε μέσα από τη διατροφή μας, τις συνδέουμε σχεδόν πάντα με την αύξηση του σωματικού μας βάρους και γενικά με κάτι αρνητικό. Παρόλα αυτά, τις θερμίδες τις χρειαζόμαστε και μπορεί να είναι "θετικές", ανάλογα με τις τροφές, από τις οποίες προέρχονται.
Οι θερμίδες αντιπροσωπεύουν την απαιτούμενη ενέργεια για το σώμα μας, η οποία είναι χρήσιμη για να φέρουμε σε πέρας όλες τις μεταβολικές ενέργειες και δραστηριότητες μας. Ανάλογα με την ηλικία μας, το φύλο, το βάρος και το ύψος μας, προσδιορίζονται οι μεταβολικές και ενεργειακές μας ανάγκες. Αυτές οι ανάγκες "μεταφράζονται" στις θερμίδες που θα πάρουμε από τα βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως είναι οι υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες και τα λίπη.
Οι συστάσεις για το γενικό πληθυσμό είναι να παίρνουμε το 50-55% της απαιτούμενης ενέργειας από τους υδατάνθρακες, το 15% από τις πρωτεΐνες και το 25-30% από τα λίπη. Αυτά τα ποσοστά μπορούν να καλυφθούν είτε από "κακές" και "ανθυγιεινές" επιλογές, οπότε αν και καλύπτουν τις ημερήσιες ανάγκες μας είναι επιβαρυντικές για την υγεία μας, είτε από πιο σωστές και υγιεινές διατροφικές επιλογές, οπότε έχουν θετική επίπτωση στην υγεία μας. Ποιες είναι λοιπόν εκείνες οι τροφές που μας προσφέρουν "θετικές" θερμίδες;

Παρασκευή, 27 Απριλίου 2012

ΠΕΡΙ ΦΡΑΟΥΛΑΣ . . .

Τρώγονται σκέτες, ή με ζάχαρη, γιαούρτι, σαντιγί, συνδυάζονται τέλεια με σοκολάτα και κονιάκ. Οι «χλιδάτοι» τις προτιμούν και με σαμπάνια. Οι φράουλες που έχουν κάνει την εμφάνισή τους σε μανάβικα, λαϊκές αγορές και σούπερ μάρκετ διεκδικούν με αξιώσεις θέση στο ψυγείο. Βιταμίνες και αντιοξειδωτικά στοιχεία έρχονται να προστεθούν στην ιδιαίτερη γεύση αλλά και το άρωμα τους, μετατρέποντας τις σε ανοιξιάτικο πειρασμό, στον οποίο δεν υπάρχει και λόγος αντίστασης.

Υψηλή διατροφική αξία, και μάλιστα χωρίς πολλές θερμίδες : 140 γραμμάρια φράουλες, περίπου ένα φλιτζάνι, δίνουν 46 θερμίδες, ενώ παρέχουν μεταξύ άλλων σίδηρο (0,59 mg), ασβέστιο (23 mg), φώσφορο (35 mg), κάλιο (220 mg), μαγνήσιο (19 mg), βιταμίνη Α και C, ακόμη και πρωτεΐνες (0,96 γρ.), και υδατάνθρακες (11,06 γρ.).

Πέμπτη, 26 Απριλίου 2012

5 βήματα για να μην πονέσει ποτέ η μέση σας

Η οσφυαλγία έχει πολλές και διαφορετικές αιτίες. Μεταξύ αυτών είναι και η φυσιολογική φθορά που έρχεται με τα χρόνια. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να διατηρούμε τη μέση μας υγιή και δυνατή. Η πρόληψη πάντα, είναι ότι καλύτερο…

1. Κρατηθείτε σε φόρμα
Αδύναμη μέση (ραχιαίοι και κοιλιακοί) μπορούν να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν προβλήματα οσφυαλγίας. Η αδυναμία των μυών να συγκρατήσουν στη σωστή θέση τους σπονδύλους είναι η βασική αιτία της οσφυαλγίας. Συνεπώς, η ενίσχυση τόσο των κοιλιακών όσο και των ραχιαίων είναι το ισχυρότερο όπλο για την αντιμετώπισή της. Βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το μυϊκό σύστημα είναι μια ενεργή ‘αλυσίδα’ και όλοι οι κρίκοι πρέπει να έχουν την ίδια αντοχή και ισχύ. Έτσι, με την υποστήριξη και των άλλων μυϊκών υποσυστημάτων πάνω και κάτω από τη μέση θα διατηρούμε τη σωστή όρθια στάση και θα έχουμε άριστη κινητικότητα.

Οι σωστές ασκήσεις

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012

Τι είναι οι ρευματικές παθήσεις, τα "αρθριτικά" ή τα "ρευματικά";

Μέσα από την καθημερινή κλινική πράξη των γιατρών Ρευματολόγων, δηλ. των γιατρών που έχουν ειδικευτεί στις μη τραυματικές και μη χειρουργικές παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος και στις παθήσεις του συνδετικού ιστού, που έχουν με άλλα λόγια ειδικευτεί στις ρευματικές παθήσεις και έχουν αποκτήσει θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις καθώς και επαγγελματική επάρκεια και ικανότητα για τη διάγνωση, την πρόληψη και τη θεραπευτική αντιμετώπιση των ρευματικών παθήσεων, έχει αναδειχθεί η διαπίστωση ότι η έννοια των ρευματικών παθήσεων δεν είναι γνωστή στον περισσότερο κόσμο ούτε είναι διαδεδομένη στο βαθμό που θα έπρεπε προκειμένου να συμβάλλει αποτελεσματικά στην έγκαιρη διάγνωση και στη σωστή θεραπευτική αντιμετώπιση αυτών των παθήσεων. Πολύ συχνά μάλιστα ο περισσότερος κόσμος, όταν αναφέρεται στις ρευματικές παθήσεις, χρησιμοποιεί τους όρους “αρθριτικά” ή “ρευματικά”. Οι όροι αυτοί είναι λανθασμένοι γιατί στερούνται περιεχομένου και δημιουργούν αρκετές φορές σύγχυση, δίνοντας μάλιστα την εσφαλμένη εντύπωση ότι πρόκειται για δύο μόνο παθήσεις, ενώ στην πραγματικότητα οι ρευματικές παθήσεις είναι πολλές, περίπου 200. Γι’ αυτό οι όροι “αρθριτικά” ή “ρευματικά” δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται.

Τρίτη, 24 Απριλίου 2012

Το 'ευαγγέλιο' για χαμηλή χοληστερόλη έχει 12 εντολές!

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα είναι από τις σημαντικότερες αιτίες θανάτου και στα δύο φύλα, στις χώρες δυτικού τύπου. Ωστόσο επειδή είναι πολυπαραγοντικά νοσήματα από τη φύση τους, ο μόνος τρόπος που μπορούν να αντιμετωπισθούν επιτυχώς είναι να λαμβάνονται υπ’ όψιν όλοι οι πιθανοί παράγοντες κινδύνου που τα επηρεάζουν. Η στεφανιαία νόσος, η οποία χωρίζεται σε δύο κατηγορίες, τη στηθάγχη και το έμφραγμα του μυοκαρδίου, είναι η σοβαρότερη των καρδιαγγειακών νοσημάτων και αποτελεί το κύριο αίτιο θνησιμότητας στην Ευρώπη.

Οι παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων διακρίνονται σε τροποποιήσιμους (όπως είναι ο τρόπος ζωής, βιοχημικά και φυσιολογικά χαρακτηριστικά) και σε μη τροποποιήσιμους (όπως είναι η ηλικία, το φύλο, το ατομικό και οικογενειακό ιστορικό).
Η διατροφή, την οποία θα αναλύσουμε και εκτενέστερα, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση πρώιμης καρδιαγγειακής νόσου, καθώς επηρεάζει βιολογικούς παράγοντες κινδύνου και συγκεκριμένα τα επίπεδα των λιπιδίων, την αρτηριακή πίεση και το σωματικό βάρος.
Ας δούμε ποιοι είναι οι 12 βασικότεροι διατροφικοί παράγοντες που θα πρέπει να προσέξουμε και να κάνουμε ‘ευαγγέλιο’ αν θέλουμε να έχουμε γερή και υγιή καρδιά:

Δευτέρα, 23 Απριλίου 2012

Η αρχαία «Διδασκαλία των υποσημειώσεων" - "The Doctrine of Signatures"

Η αρχαία «Διδασκαλία των υποσημειώσεων" είναι ένα παλαιό μεσαιωνικό χειρόγραφο-βιβλίο, Ευρωπαίων και Οθωμανών ερευνητών, γύρω από τη βοτανολογία και τις θεραπείες διαφόρων παθήσεων χρησιμοποιώντας βότανα. Η όλη μελέτη τους στηρίζεται στα βιβλία των αρχαίων Ελλήνων, Διοσκουρίδη, Γαληνού και Θεόφραστου, αναφερόμενα στις θεραπευτικές ιδιότητες των.... βοτάνων και την εφαρμογή τους στην Ιατρική . Η «Διδασκαλία των υποσημειώσεων» σκοπίμως αγνοείται, υποβαθμίζεται και αποσιωπάται.
Το χειρόγραφο-βιβλίο αναφέρει ότι κάθε φρούτο και λαχανικό έχει μια συγκεκριμένη εξωτερική εμφάνιση (μοτίβο - σχήμα) που μοιάζει με ένα από τα όργανα του σώματος μας, και ότι αυτό το μοντέλο λειτουργεί ως ένα σήμα ή μήνυμα που λέει ότι το ανάλογο φρούτο ή λαχανικό θα ωφελήσει το ανάλογο όργανό μας.
Η σύγχρονη επιστήμη επιβεβαιώνει ότι η αρχαία «Διδασκαλία των υποσημειώσεων» είναι εκπληκτικά ακριβής. Γιατί αυτή η, τόσο ζωτικής σημασίας, γνώση, παραμένει κρυφή;;;

Τα Κόκκινα Φασόλια (Kidney beans) (Kidney = Nεφρό): πραγματικά μπορούν να θεραπεύσουν και να βοηθήσουν στη διατήρηση της καλής νεφρικής λειτουργίας - και μοιάζουν ακριβώς όπως τα ανθρώπινα νεφρά.

Κυριακή, 22 Απριλίου 2012

5 SOS βιταμίνες για μετά τα 50!

Οι βιταμίνες αποτελούν τους εξειδικευμένους εργάτες του οργανισμού μας, που καθημερινά βρίσκονται στις επάλξεις ώστε να μας διατηρούν ενεργητικούς και δραστήριους. Ορισμένες από τις βιταμίνες παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της γήρανσης.
Η βιταμίνη Α έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύει από πολλές μορφές επιθηλιακού καρκίνου. Συνιστάται οι περισσότερες από τις ανάγκες σε βιταμίνη Α να καλύπτονται από φρούτα και λαχανικά πλούσια σε καροτενοειδή. Τα καροτενοειδή αποτελούν πρόδρομες μορφές βιταμίνης Α και τα δύο σημαντικότερα είναι το β - καροτένιο και το λυκοπένιο. Το β - καροτένιο το συναντάμε σε πορτοκαλί, κίτρινα και κόκκινα λαχανικά, φρούτα και τους χυμούς τους, όπως το βερίκοκο, η φράουλα κλπ. Οι πλουσιότερες πηγές βιταμίνης Α αποτελούν αποκλειστικά ζωικά προϊόντα όπως το συκώτι, το γάλα και ο κρόκος του αυγού. Εκτός από την αντιοξειδωτική της δραστικότητα η βιταμίνη Α παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην όραση, όσο και στην υγεία του δέρματος. Συνεπώς, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να καλύπτονται οι ανάγκες σε βιταμίνη Α (700 μg./ημέρα) με ισορροπημένες επιλογές τροφίμων, χωρίς να απαιτούνται συμπληρώματα.

Σάββατο, 21 Απριλίου 2012

Η αρωματική λεβάντα

Η λεβάντα είναι ένα γένος ανθοφόρων φυτών, που ανήκει στην οικογένεια των Χειλανθών. Το γνωστότερο γένος είναι η λαβαντούλα, που περιλαμβάνει 25 είδη

Η ονομασία της προέρχεται από το λατινικό ρήμα lavare, που σημαίνει πλένω, επειδή οι Ρωμαίοι χρησιμοποιούσαν άνθη λεβάντας για τον αρωματισμό των νερών των λουτρών τους. Τη συνήθεια αυτή λέγεται ότι την πήραν από τους αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι αποκαλούσαν την λεβάντα "νάρδο" ή "ναρδόσταχυ".
    Φωτογραφία Laitche

Παρασκευή, 20 Απριλίου 2012

Πως δημιουργείται το αυγό; Video

Μετά το ζευγάρωμα, ο οργανισμός του θηλυκού αρχίζει να δημιουργεί το αυγό. Στην ωοθήκη δημιουργείται ο κρόκος του αυγού. Στην συνέχεια προχωρά στην σάλπιγγα, όπου περιβάλετε από το ασπράδι και όλο μαζί συγκρατείται από μια μεμβράνη. Όλα αυτά δημιουργούνται μέχρι τα 2/3 της σάλπιγγας. Στο τελευταίο 1/3 δημιουργείται το τσόφλι ή το πρόβλημα της δυστοκίας αν ο οργανισμός δεν έχει τα απαραίτητα αποθέματα.


Δείτε στο παρακάτω βίντεο πως δημιουργείται το αυγό μέσα στα πτηνά

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...