Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013

5 λόγοι για τους οποίους κοιμόμαστε !!

Σήμερα έχει μελετηθεί το εγκεφαλογράφημα του ύπνου καθώς και όλες οι βιοχημικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα κατά τη διάρκεια του ύπνου. Ξέρουμε ότι ρυθμίζοντας τον ύπνο αποφεύγουμε την παχυσαρκία, τον διαβήτη, την υπέρταση, τις διαταραχές της μνήμης και, κυρίως, ενισχύουμε το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού.

Κατά τη διάρκεια του ύπνου εκκρίνονται διάφορες ορμόνες, οι οποίες με τη σειρά τους είναι υπεύθυνες για τα προαναφερόμενα προβλήματα. Μερικές από τις λειτουργίες που ρυθμίζονται στον ύπνο είναι οι εξής:

1) Η αποθήκευση λίπους και η ρύθμιση της όρεξης: Η στέρηση ή η κακή ποιότητα ύπνου προκαλεί αυξημένη όρεξη, γιατί εκκρίνεται η ορμόνη της όρεξης, η γκρελίνη και μειώνεται η ορμόνη που σταματάει την όρεξη η λεπτίνη. Επίσης στην αϋπνία παράγεται περισσότερη κορτιζόλη και ινσουλίνη, που είναι υπεύθυνες για την αποθήκευση του λίπους. Αυτός είναι ο τρόπος που μέσα από τη φυσιολογία η αϋπνία φέρνει παχυσαρκία.

2) Ο μεταβολισμός της γλυκόζης: Κλινικές έρευνες έδειξαν ότι ο μεταβολισμός της γλυκόζης διαταράσσεται όταν ο ύπνος είναι ανεπαρκής. Όσοι από τους μετέχοντες στις έρευνες έπασχαν από αϋπνία παρουσίασαν παθολογικές καμπύλες γλυκόζης και ινσουλίνης, που είναι προάγγελοι του διαβήτη.

3) Η αποθήκευση στη μνήμη: Έχει βρεθεί ότι οι περιοχές του εγκεφάλου που δραστηριοποιούνται όταν κάποιος μαθαίνει καινούργια πράγματα, αποθηκεύουν στη μνήμη τις πληροφορίες αυτές όταν το άτομο κοιμάται βαθιά. Όταν ο ύπνος δεν είναι ικανοποιητικός η αποθήκευση στη μνήμη δεν γίνεται σωστά κι έτσι έχουμε προβλήματα μνήμης.

4) Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος : Η ορμόνη που πρωταγωνιστεί στην υγεία μας λέγεται μελατονίνη, εκκρίνεται στον οργανισμό όταν δεν υπάρχει φώς, ούτε φυσικό ούτε τεχνητό ενώ καθορίζεται ο ρυθμός έκκρισής της από το ηλιακό ρολόι, από τον ήλιο δηλαδή. Αυτό σημαίνει ότι η μελατονίνη εκκρίνεται τη νύχτα, αλλά αξιοποιείται από τον οργανισμό όταν κοιμάται τη νύχτα και μάλιστα χωρίς φώς. Η επαρκής έκκριση μελατονίνης ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση, έχει αντιγηραντική δράση και αυξάνει την παραγωγή των Τ λεμφοκυττάρων, που είναι βασικό εργαλείο του ανοσοποιητικού συστήματος. Η αϋπνία επομένως ευνοεί την υπέρταση και κάνει το ανοσοποιητικό σύστημα ευάλωτο.

5) Ορμονική ισορροπία: Στα άτομα που στερούνται τον ύπνο, ή που δεν έχουν βαθύ και αναζωογονητικό ύπνο, όπως έχουν δείξει πολλές κλινικές μελέτες, αυξάνονται ορμονικοί παράγοντες που σχετίζονται με τη δημιουργία φλεγμονών.

 http://www.ego.gr/news-5-reasons-to-sleep

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...